close

Shawn Mendes 和 Justin Bieber 這兩位超級大咖兼超級帥哥這樣合作是合法的嗎? >///<
超級期待 Shawn Mendes 即將釋出的新專輯 Wonder !!!
(直接用了三次 "超級" XD)

 

You put me on a pedestal and tell me I'm the best
你將我放在一個舞台上然後告訴我我是最棒的
Rasie up into the sky until I'm short of breath
高舉到天上直到我缺氧呼吸困難
Fill me up with confidence, I say what's in my chest
用信心將我充滿,我說在我胸口的是什麼
Spill my words and tear me down until there's nothing left
撒出我的話語並將我拉下直到沒有剩下任何東西
Rearrange the pieces just to fit me with the rest, yeah
重新規劃各個部分只為了將我融入其他的東西

But what if I, what if I trip?
但如果,如果我絆倒了呢?
What if I, what if I fall?
如果我,如果我墜落了呢?
Then am I the monster?
這樣的話我是怪獸嗎?
Just let me know
就讓我知道吧
And what if I, what if I sin?
而如果我,如果我犯了罪呢?
And what if I, what if I break? Yeah
而如果我,如果我受傷碎裂了呢?
Then am I the monster?
這樣的話我是怪獸嗎?
Just let me know, yeah
就讓我知道吧

I was fifteen when the world put me on a pedestal
我那時十五歲,當世界將我放上舞台時
I had big dreams and doing shows and making memories
我有遠大夢想、表演著並製造著回憶
Made some bad moves trying to act cool, upset by their jealously
做出了一些不好的行為試著要演得很酷,因為他們的忌妒而沮喪
Lifting me up (Lifting me up), lifting me up (Yeah)
舉起我 (舉起我),舉起我
And tearing me down (Down), tearing me down (Down, down)
然後拉下我 (拉下),拉下我 (拉下,拉下)
I'll take responsibility for everything I've done (Yeah)
我會為所有我做過的事負責
Holding it against me like you're the holy one (Yeah)
為此討厭我,就像你是神聖的那位一樣

I had a chip on my shoulder, had to let it go
我肩膀上有個碎片,必須放下它
'Cause unforgiveness keeps them in control
因為不原諒的心在控制著它們
And now I really wanna know
而現在我真的很想知道

But what if I, what if I trip? (Oh)
但如果,如果我絆倒了呢?
What if I, what if I fall? (I fall)
如果我,如果我墜落了呢? (我墜落了)
Then am I the monster? (Am I the monster?)
這樣的話我是怪獸嗎? (我是怪獸嗎?)
Just let me know (Let me know)
就讓我知道吧 (讓我知道)
And what if I, what if I sin? (Oh)
而如果我,如果我犯了罪呢?
And what if I, what if I break? Yeah
而如果我,如果我受傷碎裂了呢?
Then am I the monster? (Am I the monster?)
這樣的話我是怪獸嗎? (我是怪獸嗎?)
Just let me know
就讓我知道吧
Please just let me know
拜託就讓我知道吧

---後話---

好好聽 Q__Q 而且是唱的兩人都有強烈感受的、有故事的歌 >__<

---資訊欄---

新版部落格首頁
FB 粉專請按這裡
IG 請按這裡 (@MeliceHerWorld)

《Wonder》專輯歌曲陸續翻譯中:
Shawn Mendes - Wonder
Shawn Mendes - Higher
Shawn Mendes - Teach Me How To Love
Shawn Mendes - Call My Friends
Shawn Mendes - Dream
Shawn Mendes, Justin Bieber - Monster
Shawn Mendes - Always been you
Shawn Mendes - Piece of You
Shawn Mendes - Look Up at the Stars

Shawn Mendes 其他作品:
Shawn Mendes - Different Kind Of Love
Shawn Mendes - Eye of the Storm
Shawn Mendes - Satisfied

Justin Bieber 的歌詞翻譯連結都整理在這篇文章: Justin Bieber 小賈斯汀 – 歌曲清單及歌詞翻譯連結

arrow
arrow

    Melice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()